2007年7月7日星期六

七七事變

今日係七七事變七十週年。亦係我地間怪獸公司的七七事變。

由今天開始,公司實行一司三制,員工劃分上中下三等人:
上等人,一律5天工作,個個短週週。
中等人,長短週,短週全公司關門。
下等人,6天,週週長。

如何劃分上中下等,無正式指引,沒有任何memo,email宣佈,總之係有人話你知你要返星期六。老闆的如意算盤是,過了90天你班友無異議,就當你接受。

我已經叫我的0靚準備份email俾無力方源部,講明保留追討無端端做多了工時之權利。亦有人準備去平機會睇下有冇得搞。

講到工時,那班上等人,按時薪計和交通費你係等於無端端加了人工俾佢地。無端調整人工,一D人有,一D人冇, 點都要講D理由。唔好講某D工種要支援生產乜乜物物,因為這些全部可以做人手安排,要盡量做到公平。

我從organization behaviour 的教科書裡找到這麼一句:
"Corporate leaders and OB scholars have long known that to maximize employee motivation, satisfaction, and organizational commitment, they need to treat people fairly."

這是放在motivation那個chapter。論到organziational justice。組織的公平。一間不公平的公司,點樣叫伙計賣力?當你間公司面對困境時,點叫伙計同你共渡時艱?

組織性公平又分distributive justice (我譯做分配公平),即係伙計觀察到的半斤等唔等於八兩。佢會比較佢付出的和人地付出的,所得到的回報是否公平。單以薪酬計,因為不同工種、職級、供求關係,好難比較。但係工作時間和福利就好易比較。一向以來大家都係返咁多時間,無端端有多有少,阿茂都會話唔公平。做老闆的點解會想不到?

另外一個係procedural justice,即是程序上公平,或者說決策過程公平。你做決定的過程要俾人覺得公平。今次由週週長變成一司三制,完全係幾個老細黑箱作業,連中層管理都冇得參與,事後又冇交代原因,還想借幾個月無爭議就當過關。程序上完全不公平。

沒有留言: